Zakelijke telefonie via het internet heeft de toekomst

Zakelijke telefonie

Contact tussen ondernemingen en haar klanten is cruciaal voor een succesvol bedrijfsresultaat. Uiteraard is dit afhankelijk van het soort bedrijf en zal het ene bedrijf meer contact hebben met de klant dan de andere, maar wanneer er contact is dan moet dit zo goed mogelijk zijn om de relatie zo goed mogelijk te houden, zodat de klant loyaal blijft en tevreden is met de diensten en het product. Het is niet verwonderlijk dat de contactmethode via de telefoon door zeer veel klanten wordt geprefereerd over bijvoorbeeld whatsapp ondersteuning of online chats, omdat dit als een stuk minder persoonlijk wordt ervaren. Vroeger was zakelijke telefonie meestal geregeld via een ISDN-oplossing, waarbij de telefooncentrale op het kantoor gevestigd was. Tegenwoordig wordt er aanzienlijk meer gebeld via het internet met een zogeheten VoIP oplossing.

Tip: Rotterdams 010 nummer aanvragen online

VoIP opent alle mogelijkheden om thuiswerken te faciliteren

VoIP staat voor Voice over IP en is bellen via het internet zonder dat hiervoor een fysieke telefooncentrale nodig is. Al het telefoonverkeer vindt online plaats en heeft zeer veel voordelen. Een van de grootste voordelen wat op dit moment erg actueel is, is de mogelijkheid om de zakelijke telefoon ook vanaf huis te kunnen opnemen en doorschakelen. Dit biedt bedrijven de mogelijkheid om personeel vanaf huis te laten werken zonder hiervoor in te hoeven leveren op de bereikbaarheid en de kwaliteit van de dienstverlening. Voor de klant is het niet merkbaar dat de werknemer vanuit huis werkt en de centrale kan dan ook gewoon doorschakelt worden naar een computer of mobiel apparaat. Het nummer, de wachttonen en de keuzemenu’s op de lijn blijven gelijk ongeacht de locatie van waaruit wordt opgenomen.

Uitgelicht: Amsterdams 020 nummer aanvragen online

Alle performance gegevens van de telefooncentrale onder een knop

In het geval van Voice over IP worden alle gegevens van de online telefooncentrale opgeslagen in de cloud, wat ook voor het management binnen het bedrijf extra mogelijkheden biedt. Op elk moment van de dag, is het namelijk mogelijk om de resultaten te zien van het telefoonverkeer. Wachttijden, gemiddelde gesprekstijden en alle details van het inkomende en uitgaande verkeer is vanaf overal toegankelijk zolang er een werkende internetverbinding is. De meeste aanbieders bieden bovendien een mobiele applicatie aan, waarbij alles simpel en overzichtelijk vanaf de smartphone kan worden geraadpleegd.