Na lang wikken en wegen ben je eruit, je gaat deelnemen aan je eerste beurs. Je wilt immers jouw product of dienst goed onder de aandacht brengen bij je doelgroep. Maar hoe ga je dit aanpakken? Je weet namelijk alleen dat je gaat deelnemen. In dit artikel lees je hoe je van je eerste beursdeelname een succes kunt maken.
Het is belangrijk om vooraf goed na te denken over de bezoekers die komen op de beurs. Komen ze bijvoorbeeld uit jouw regio? Kennen ze het bedrijf al? Zijn daarnaast je huidige klanten op de hoogte van je deelname? Al deze vragen, zijn belangrijk om je beursdeelname succesvol te laten zijn.
Bepaal de doelstellingen en je doelgroep
Heb je de doelgroep duidelijk in kaart? Zo niet, stel je doelgroep vast waar je je op wil richten. Vervolgens ga je bepalen op welke beurs de meeste mensen uit jouw doelgroep komen. Zo kies je altijd voor een geschikte beurs. Je wilt namelijk opvallen bij jouw doelgroep met jouw product of dienst. Een succesvolle beursdeelname valt of staat met doelstellingen. Denk hier dan ook goed over na. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid genereren? Of wil je in contact komen met (potentiële) klanten? Probeer dit zo duidelijk mogelijk op papier te zetten.
Kies voor een opvallend stand design
Het is belangrijk om de aandacht te trekken. Dit kan door een levendig design of door juist te kiezen voor een strak design. De stand dient een weerspiegeling te zijn van jouw bedrijf. Samen met de standbouwer, ontwerp je een stand die volledig past bij jouw product of dienst. Denk ook goed na of je gebruik gaat maken van audio, video of andere extra’s. Bekijk op de website van QBXS de mogelijkheden voor betaalbare standbouw voor jouw bedrijf.
Trek de aandacht van je bezoekers
Zorg ervoor dat je de aandacht trekt van de bezoekers. Bedenk leuke give aways of organiseer een originele winactie. Zo verzamel je mensen bij je stand. Er zijn tal van mogelijkheden te verzinnen. Maak veel gebruik van interactie met de bezoekers.
Je zult zien dat met deze 3 tips jouw beursdeelname een succes wordt.