Narrowcasting is een term, waar je waarschijnlijk nog niet van gehoord
hebt. Maar wat is dat precies? Narrowcasting zorgt ervoor dat je meer uit je communicatie haalt, zowel extern als intern. Met narrowcasting kun je op één of meerdere schermen informatie delen. Misschien klinkt dit nog een beetje onduidelijk. In de deze blog ga ik je het uitleggen. Ook zal ik alle voordelen van het gebruik van narrowcasting benoemen.
Specifieke informatie delen
Met narrowcasting kun je dus informatie delen op één of meer schermen. Maar wat deel je nou precies? Het is aan jou te bepalen welke informatie je wilt delen. Het is mogelijke om specifieke informatie te delen bij specifieke doelgroepen. De mogelijkheden hierin zijn heel divers. Het is dus mogelijk om op een leuke aansprekende manier informatie te delen. Het is dus erg breed inzetbaar. Je kunt narrowcasting zowel intern en extern inzetten. De mogelijkheden vertel ik je verder in de blog.
Meer uit je interne communicatie halen
Je kunt narrowcasting intern zien als een elektronische nieuwsbrief in je organisatie. Dit is heel geschikt voor je interne communicatie. Het valt namelijk erg op. Dit wordt bijvoorbeeld op schermen geprojecteerd in bedrijfskantines, koffiecorners of gewoon de wandelgangen. Het is allemaal mogelijk. Het personeel binnen je organisatie kun je optimaal op de hoogte houden. Het laatste nieuws binnen je organisatie is snel bij het personeel bekend. Hier zijn wat voorbeelden met wat je intern kan delen:
- Bedrijfsevents
- Verjaardagen van medewerkers
- Ontwikkelingen binnen het bedrijf
- Weer, verkeer en algemene nieuwsberichten
Effectieve externe communicatie
Narrowcasting is ook heel erg geschikt voor je externe communicatie. Je bepaalt doelgericht, wat, wanneer en op welke schermen je informatie deelt. Je kunt dit eenvoudig beheren via je eigen laptop of tablet. Het is hierdoor mogelijk om snel effectief informatie te delen voor je doelgroep. Je hebt de externe communicatie volledig in controle! Narrowcasting heb je vast wel eens bij bedrijven gezien. Hoogstwaarschijnlijk wist je niet dat het narrowcasting heette. Voorbeelden van externe communicatie voor narrowcasting zijn:
- Acties en aanbiedingen presenteren
- Openingstijden of wachttijden
- Bezoekers verwelkomen
- Social media berichten
- Verkeer, weer en nieuwsberichten
Narrowcasting is dus voor elk bedrijf zeer geschikt om doelgericht informatie te delen. Wil jij ook je externe of interne communicatie verbeteren? Narrowcasting is dé oplossing! Kijk voor meer informatie op de website van Wuestman.